Администрация
І-Общ брой постъпили заявления за достъп до информация |
9 |
-официална информация |
1 |
-служебна информация |
8 |
-оставени без разглеждане |
0 |
ІІ- По субекти на правото |
|
-от граждани на РБ |
4 |
-от институции |
0 |
-от НПО |
1 |
-от ЮЛ |
4 |
-от журналисти |
0 |
-от чужденци (лица без гражданство) |
0 |
ІІІ-Начин на поискване на ДОИ |
|
-писмени заявления |
9 |
-устни заявления |
0 |
-електронни заявления |
0 |
-платформа за достъп до обществена информация |
0 |
ІV-Разглеждане на заявленията и предоставяне на обществена информация |
|
-предоставяне на свободен достъп до обществена информация |
9 |
-предоставяне на частичен достъп до обществена информация |
0 |
-предоставяне на достъп до обществена информация при наличие на надделяващ обществен интерес |
0 |
-препращане на заявлението, когато органът не разполага с исканата информация, но знае за нейното местонахождение |
0 |
-уведомление на заявителя за липса на исканата обществена информация(исканата информация не се предоставя по реда на ЗДОИ |
0 |
-отказ за предоставяне на достъп до обществена информация |
0 |
V-Срок за издаване на решението за предоставяне/отказ на ДОИ |
|
-веднага |
0 |
-в 14 дневен срок |
9 |
-в законоустановения срок след удължаването му |
0 |
-след срока |
0 |
ОБЩ БРОЙ: |
9 |
VІ-Причини за удължаване на срока за предоставяне на ДОИ |
|
-уточняване предмета на исканата информация |
0 |
-исканата информация е в голямо количество и е необходимо допълнително време за нейната подготовка |
0 |
-исканата информация по ДОИ се отнася до трето лице и е необходимо неговото съгласие за предоставянето й |
0 |
-други причини |
0 |
VІІ-Постъпили заявления за ДОИ през 2022 година по теми на исканата информация |
|
-упражняване на права и законни интереси |
0 |
-отчетност на институцията |
2 |
-процес на вземане на решения |
0 |
-изразходване на публични средства |
0 |
-контролна дейност на администрацията |
0 |
-предоставяне или разкриване на корупция и нередности |
0 |
-нормативни актове |
1 |
-други теми |
6 |
VІІІ-Основания за отказ за предоставяне на ДОИ през 2022 година |
|
1.Исканата информация е класифицирана информация представляваща служебна тайна |
0 |
2. Исканата информация е класифицирана информация представляваща държавна тайна |
0 |
3.Исканата информация представлява търговска тайна и нейното предоставяне или разпространение би довело до нелоялна конкуренция между търговци |
0 |
4.Достъпът засяга интересите на трето лице(фирма) и няма неговото изрично писмено съгласие за предоставяне на исканата обществена 0информация |
0 |
5. Достъпът засяга интересите на трето лице(физическо лице) и няма неговото изрично писмено съгласие за предоставяне на исканата обществена информация |
0 |
6.Исканата обществена информация е предоставена на заявителя през предходните 6 (шест) месеца |
0 |
7.Служебната обществена информация е свързана с оперативната подготовка на актовете на органите и няма самостоятелно значение (мнения и препоръки, изготвено от или за органи, становища и консултации) |
0 |
8.Служебна обществена информация съдържа мнения и позиции във връзка с настоящи или предстоящи преговори, водени от органа или от негово име, както и сведения свързани с тях и е подготвена от администрациите на съответните органи |
0 |
9.Други основания |
0 |
ІХ-Отказ на заявителя от предоставения му достъп |
|
1.Няма случаи на отказ на заявителя от достъп до обществена информация |
0 |
2.Отказ на заявителя |
|
-заявителят не се е явил в определения законов срок (до 30 дни) |
- |
- заявителят не е платил определените разходи |
- |
-отказ на заявителя от предоставения му достъп |
- |
- Детайли
- Написано от: Й.Йорданова, дирeктор дирекция "Административно, правно и информационно обслужване“
Цел |
Дейности за реализиране на целите |
Стратегически документ |
Срок на изпълнение |
Очаквани резултати |
Индикатори за изпълнение |
1. 1. Създаване на благоприятни условия за привличане на инвестиции и развитие на предприемачеството |
1.1. Съдействие при осъществяване на инвестиционни намерения |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. |
2025г. |
- Повишаване обема на инвестициите в местната икономика, създаване на благоприятна и атрактивна среда за развитие на бизнеса, базирана на знанията и иновациите |
- Брой реализирани инвестиционни намерения; - Брой новоизградени обекти от публичната инфраструктура |
1.2. Стимулиране създаването на партньорства за развитието на иновации на територията на Общината |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; |
2025 г. |
- Изградени партньорства |
- Брой създадени партньорства |
|
2. Подобряване на жилищната среда - чиста природа и устойчиво развитие на населените места |
2.1. Реализиране на проект „Основен ремонт на улици в Община Вълчи дол“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. ПРСР 2014 – 2020г. |
2025 г. |
- Рехабилитирана улична мрежа |
- Дължина на рехабилитирана общинска улична мрежа |
2.2. Проектиране и кандидатстване с проектни предложения за рехабилитация на ВиК мрежата |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. |
2025 г. |
- Изградена канализационна мрежа; - Подмяна на старата водопроводна мрежа |
- Дължина на изградената ВиК мрежа |
|
2.3. Проектиране и кандидатстване с проектно предложение за обект: „Основен ремонт на път между с. Радан войвода и с. Ген.Колево, в Община Вълчи дол“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; |
2025 г. |
- Рехабилитирана общинска пътна мрежа и обновени пътни съоръжения |
- Дължина на рехабилитираната общинска пътна мрежа; - Брой изградени и обновени пътни съоръжения |
|
2.4. Изпълнение на приоритетен обект: „Рехабилитация на път VAR 2116 Вълчи дол-Войводино-граница Община (Вълчи дол - Суворово)-Николаевка от км 5+000 до км 6+740“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. ЗДБРБ |
2025 г. |
- Рехабилитирана общинска пътна мрежа и обновени пътни съоръжения |
- Дължина на рехабилитираната общинска пътна мрежа; - Брой изградени и обновени пътни съоръжения |
|
2.5. Изпълнение на приоритетен обект „Основен ремонт и реконструкция на площадно пространство – централна градска част гр. Вълчи дол“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. ЗДБРБ |
2025 г. |
- Изградена и модернизирана социална и комуникационна инфраструктура |
- Брой общински обекти с подобрена инфраструктура |
|
2.6. Изпълнение на приоритетен обект: „Реконструкция на част от път VAR 1112 от км 0+000 (кръст. с път II-27) до км 14+600 (кръст. с път III-2702) I ЕТАП: Участък от км 10+710 с. Брестак до км 14+600 (кръст. с път III-2702) |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. ЗДБРБ |
2025 г. |
Рехабилитирана общинска пътна мрежа и обновени пътни съоръжения. |
- Дължина на рехабилитираната общинска пътна мрежа; - Брой изградени и обновени пътни съоръжения; |
|
2.7. Реализиране на проект: „Основен ремонт за енергийно обновяване на сградата на Община Вълчи дол по проект – „Основен ремонт за енергийно обновяване на сградата на Община Вълчи дол“ по Националния план за възстановяване и устойчивост |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; НПВУ |
2025 г. |
- Повишаване на жизнения стандарт чрез използване на енергоспестяващи технологии |
- Наличие на сгради с енергоспостяващи технологии |
|
2.8. Подкрепа на всички дейности, водещи до опазването на околната среда, събиране на битовите отпадъци и създаване на система за обработката им. Разделно събиране на отпадъците – поетапно във всички населени места на общината. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. |
2025 г. |
- Подкрепа на инвестиционни предложения свързани с преработката и оползотворяването на битовите отпадъци; - Стартирани дейности по преработка и оползотворяването на битовите отпадъци. |
- Оползотворени и преработени битови отпадъци – м3 |
|
|
2.9. Изграждане на зарядна станция за електрически автомобили |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Осигурена екологична инфраструктура |
- Наличие на зарядна станция за електрически автомобили |
2.10. Разработване и кандидатстване с проектни предложения за осигуряване на чиста околна среда |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; ПУДООС |
2025 г. |
- Запазване на чиста околна среда |
- Брой одобрени проекти |
|
3. Прозрачно и ефективно управление на ресурсите на Общината |
3.1. Реализиране на проект „Изграждане на Туристически информационен център в град Вълчи дол“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; ПРСР 2014 - 2020 г., МИГ „Възход“ – Ветрино, Вълчи дол, Провадия |
2025 г. |
- Създаване на база данни и информационен пакет за туристическо предлагане. |
- Актуализиране Е-страницата на Община Вълчи дол. |
3.2. Развитие на туристическия продукт, изцяло съобразен с динамичните промени във вкусовете и предпочитанията на туристите, за да е продаваем. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. |
2025 г. |
- Изградени партньорства; - Използване на частни ресурси в реализацията на публични проекти |
- Брой осъществени партньорства; - Брой разработени съвместни проекти; - Брой добри практики. |
|
|
3.3. Проектиране и модернизиране инфраструктурата на ски писта |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Осигурени условия за целогодишно използване на ски пистата |
- Модернизирана инфраструктура на ски пистата; - Ефективно използване на ски пистата |
4. Насърчаване на малкия и средния бизнес |
4.1. Стимулиране на местната икономика |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Създаване на благоприятна и атрактивна среда за развитие на бизнеса |
- Подобрена бизнес среда |
5. Повишаването на качеството на живот чрез повишаване на качеството и количеството на предлаганите социални, здравни и образователни услуги |
5.1. Реализиране на проект „Топъл обяд в Община Вълчи дол“ по Програма за храни и основно материално подпомагане, съфинансирана от Европейски социален фонд + |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. Програма за храни и основно материално подпомагане |
2025 г. |
- Осигурен топъл обяд на крайно нуждаещи се лица |
- Брой включени крайни получатели в услугата |
5.2. Повишаване капацитета на Домашен социален патронаж |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. |
2025 г. |
- Включване на лица ползващи домашен социален патронаж от всички населени места. |
- Брой лица, ползващи услугите на ДСП |
|
5.3. Реализиране на проект „Закупуване на лекотоварен автомобил за нуждите на Домашен социален патронаж гр. Вълчи дол“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. |
2025 г. |
- Обновяване на част от автопарка за разноса на храна на Домашен социален патронаж гр. Вълчи дол; - Осигуряване на безпроблемен и навременен разнос на храна до дома на потребителите. |
- Брой закупени автомобили за разнос на храна; - Брой включени потребители |
|
5.4. Реализиране на проект по процедура BG05SFPR002-2.012 „ИНОВАТИВНИ ЗДРАВНО-СОЦИАЛНИ УСЛУГИ“, Програма “Развитие на човешките ресурси” 2021-2027 г. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; Програма “Развитие на човешките ресурси” 2021-2027 г. |
2025 г. |
- Подобряване качеството на живот на застаряващото лицата в неравностойно положение |
- Брой лица ползващи социални услуги по реализирани проекти; - Брой сключени трудови договори с лица, предоставящи социални услуги |
|
5.5. „Асистентска подкрепа“, в изпълнение на Закона за социалните услуги |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. Държавно-делегирана дейност |
2025 г. |
- Подобряване качеството на живот на застаряващото лицата в неравностойно положение |
- Брой лица ползващи социални услуги по реализирани проекти; - Брой сключени трудови договори с лица, предоставящи социални услуги |
|
5.6. Изпълнение на Закон за личната помощ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. |
2025 г. |
- Подобряване качеството на живот на деца и лица с увреждания |
- Брой лица ползващи социалната услуга; - Брой сключени трудови договори с лица, предоставящи социални услуги |
|
5.7. Център за обществена подкрепа, гр. Вълчи дол |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. Държавно – делегирана дейност |
2025 г. |
- Подобрено качество на живот на деца/лица и възможност за интеграция в общността |
- Ефективно функциониращ Център за обществена подкрепа; - Брой на сключените договори с потребители за ползване на социалните услуги |
|
5.8. Извършване на текущ ремонт на сградата на Център за обществена подкрепа, гр. Вълчи дол |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Подобрена материална база на сграда за предоставяне на социални услуги |
- Подобряване благосъстоянието на деца и родители |
|
5.9. Реализиране на проект „Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания в Община Вълчи дол“, подаден Национален план за възстановяване и устойчивост, процедура BG-RRP-11.018 - Изграждане и оборудване на нови социални и интегрирани здравно-социални услуги за резидентна грижа и специализирани социални услуги за лица с увреждания. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. НПВУ |
2025 г. |
- Подобрени условия на живот на домуващите от ДПЛУИ; - Осигурен достъп до специализирани социални услуги |
- Брой лица, вкл. в специализираните социални услуги |
|
5.10. Поддържане на клубовете на пенсионера в общината. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; |
2025 г. |
- Осигуряване на съвременна база, ползваща се от лицата в пенсионна възраст |
- Брой общински сгради с подобрена материално-техническа база; - Брой на членовете на пенсионерските клубове |
|
5.11. Реализиране на проект „Основен ремонт и подобряване на енергийната ефективност на ДГ „Здравец“, гр. Вълчи дол“ по Програма за развитие на селските райони, Енергийна ефективност „Реконструкция, ремонт, оборудване и/или обзавеждане на общински сгради, в които се предоставят обществени услуги, с цел подобряване на тяхната енергийна ефективност“ по подмярка 7.2. „Инвестиции в създаването, подобряването или разширяването на всички видове малка по мащаби инфраструктура“ от мярка 7 „Основни услуги и обновяване на селата в селските райони“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; План за интегрирано развитие на Община вълчи дол 2021 – 2027г. ПРСР 2014-2020г. |
2025 г. |
- Подобряване на училищният сграден фонд и обновяване на материално-техническата база |
- Брой общински сгради с подобрена енергийна ефективност |
|
5.12. Реализиране на проект Бъдеще заедно - чрез образование!, по Програма "Образование" 2021-2027, процедура BG05SFPR001-1.004 - Утвърждаване на интеркултурното образование, чрез култура, наука и спорт |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Интеграция за деца и ученици от етническите малцинства и превенция на отпадането им от образователния процес |
- Брой нтегрирани, обхванати и върнати в училище деца |
|
|
5.13. Създаване на социално предприятие |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Осигуряване на трудова заетост на уязвими лица; - Намаляне на бедността в региона и насърчаване на социалното включване на лица от целевата група |
- Брой назначени лица |
6. Развитие на административния капацитет |
6.1. Подобряване събираемостта на местните данъци, такси и глоби |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Увеличаване дела на събраните местни данъци и такси |
- Процентно подобрено събиране на местни данъци, такси и глоби |
6.2. Прозрачност при използване на общински, държавни и европейски средства, включително тези за издръжка на общинската администрация |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
2025 г. |
- Прозрачно разходвани средства |
- Осигурена прозрачност при разходването на финансовите средства |
|
6.3. Повишаване капацитета на административния персонал; Индивидуално обучение на служителите чрез участие в курсове и семинари по ежегодно разработвана програма за повишаване капацитета на служителите. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
|
- По-ефективна административна организация; - Утвърждаване на публичната етика и морал; - Антикорупционен ефект; - Улеснен достъп до услуги. |
- Намаляване на броя на жалбите; - Проведени обучения и семинари; - Проведени действия за контрол по спазването на Етичния кодекс; - Липса на сигнали за корупционни практики; - Брой служители получили по-висока атестационна оценка. |
|
6.4. Актуализиране на информацията на информационното табло и на сайта на община Вълчи дол. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г. |
|
- Прозрачност на управлението |
- Брой издадени информационни материали; - Брой на лицата посетили сайта на общинска администрация; - Минимизиране броя на жалбите за непрозрачни действия на администрацията. |
|
7. Развитие на културата и спорта чрез разширяване на кръга на извършваните спортни и културни мероприятия |
7.1. Изпълнение на приоритетен обект Строителство на : "Многофункционална спортна зала", в УПИ I-23, кв.4 (ПИ с идентификатор №12574.501.1317) по плана на гр. Вълчи дол, общ. Вълчи дол, обл. Варна“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; ЗДБРБ |
2025 г. |
- Осигурена спортна инфраструктура; - Изграждане на нови и подобрени и ремонтирани спортни съоръжения П |
- Брой изградени нови спортни съоръжения |
7.2. Организиране на спортни мероприятия |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; |
2025 г. |
- Осмисляне на свободното време на децата и младежите |
- Брой организирани спортни мероприятия |
|
7.3. Проучване на възможността за сключване на договори с външни фирми за осъществяване на обществен транспорт със съобразен с нуждите на населението график |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; |
2025 г. |
- Осигурен обществен транспорт |
- Брой разкрити линии за обществен транспорт |
|
7.4. Реализиране на проект „Закупуване и монтаж на озвучителна система за обезпечаване дейността на Културен дом, град Вълчи дол“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; ПРСР 2014-2020г., МИГ „Възход“ – Ветрино, Вълчи дол, Провадия |
2025 г. |
- Подобрена материално – техническа база на читалищни сгради. |
Брой читалища с подобрена материално-техническа база |
|
7.5. Реализиране на проект „Основен ремонт за енергийно обновяване сградата на НЧ "Просвета - 1926 г.", с. Михалич“ |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; НПВУ |
2025 г. |
Подобрена материално – техническа база на читалищни сгради. |
- Брой читалища с подобрена материално-техническа база |
|
7.6. Провеждане на фестивал „Една земя за всички“ и дейности за запазване на културните традиции и обичаи. |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; |
2025 г. |
- Развиване на самодейността. |
- Брой участия на самодейни състави в регионални, национални и международни състезания и конкурси. |
|
|
7.7. Проектиране и модернизиране на спортен комплекс „Петко Сираков“, гр. Вълчи дол |
Програма за управление на Кмета на Община Вълчи дол за мандат 2023 – 2027г.; |
2025 г. |
- Подобрена спортна инфраструктура |
- Брой реализирани технически проекти |
- Детайли
- Написано от: Стилияна Иванова - директор дирекция "Инвестиционна политика и хуманитарни дейностти"
На основание чл.44 ал.2 от ЗМСМА и в изпълнение на Решение № 296 от 30 август 2024год. на Общински съвет Вълчи дол
04 септември 2024 година за празничен и неприсъствен ден на територията на Община Вълчи дол.
Копие от настоящата заповед да се сведе до знанието на заинтересованите лица и деловодството за сведение и изпълнение.
Контрол по изпълнението на заповедта запазвам за себе си.
Калоян Цветков, (п,п)
Кмет на Община Вълчи дол
- Детайли
- Написано от: Калоян Цветков, кмет на Община Вълчи дол
I. ЕТАПИ НА АНАЛИЗ И ОЦЕНКА НА РИСКА
Анализът и оценката на риска са част от процеса за управлението му и се обосновават на познаване на всички компоненти, имащи отношение към целите.
За целите за управлението на сигурността на мрежите и информационните системи трябва:
Ø да се познават всички обекти и субекти, които участват пряко или косвено хв дейностите, попадащи в обхвата на тази наредба (информационни и комуникационни системи с прилежащия им хардуер и документация, поддържащите ги системи (електрозахранващи, климатизиращи и др.), оперативни процеси/дейности, служители и външни организации), наричани за краткост „информационни активи“;
Ø да се идентифицират и анализират всички потенциални нежелани събития с тях, наричани за краткост „заплахи“, които биха довели до загуба на конфиденциалност, интегритет и достъпност на електронните услуги и/или информация в тях;
Ø да се оцени вероятността от настъпващите на тези събития, като се вземат предвид слабостите (уязвимости) на информационните активи и мерки, които са предприети за справяне с тях;
Ø да се оцени въздействието (загуби на ресурси (време, хора и пари), неспазване на нормативни и регулаторни изисквания, накърняване на имидж, неизпълнение на стратегически и оперативни цели и др.) от евентуално настъпване на тези нежелани събития въпреки предприетите мерки;
Ø да се оцени риска да сигурността;
Ø да се набележат мерки да смекчаване на рисковете с висок приоритет.
При анализ и оценка на риска се използва регистър на рисковете (риск-регистър).
1. Идентифициране на информационните активи
В риск-регистъра се нанасят всички информационни активи, имащи отношение към обхвата на тази наредба:
Ø информационни системи;
Ø хардуерни устройства, с които са реализирани информационните системи;
Ø софтуери, с които са реализирани информационните системи;
Ø база данни, включително лични данни по смисъла на GDPR;
Ø записи за събитията (логове, журнали) на информационните системи;
Ø документация на информационните системи (експлоатационна и потребителска);
Ø комуникационни системи;
Ø хардуерни устройства, с които са реализирани комуникационните системи;
Ø фърмуерът на тези устройства;
Ø софтуери на комуникационните системи;
Ø записи за събития (логове, журнали);
Ø документация (експлоатационна и потребителска);
Ø доддържащи системи (електрозахранващи, климатични);
Ø системи за контрол на физическия достъп и на околната среда;
Ø процеси/дейности, свързани с управлението, експлоатацията и поддръжката на информационните и комуникационните системи;
Ø документация на тези процеси и дейности;
Ø служители, имащи отговорност към управлението, експлоатацията и поддръжката на информационните и комуникационните системи;
Ø външни организации, имащи отношение към управлението, експлоатацията и поддръжката на информационните и комуникационните системи;
Ø друго.
2. Идентифициране на заплахите
За всеки от информационните активи в риск-регистъра се нанасят заплахите/нежеланите събития, които биха довели до нарушаване на конфиденциалността, интегритета и достъпността на информацията.
Трябва да се разгледат всички потенциални заплахи, произтичащи вътре или извън администрацията, настъпили случайно или преднамерено, като се има предвид уязвимостта на информационния актив към съответната заплаха.
Примерните заплахи са посочени в края на това приложение.
В риск-регистъра за всяка заплаха се вписват какви мерки са предприети срещу нея.
3. Оценка на въздействието
В риск-регистъра за всяка заплаха се вписва оценката за нейното въздействие – щетите (материални и нематериални), които дадена заплаха може да причини, ако се реализира.
За оценка на въздействието се използва петстепенна скала от 1 до 5, като при 1 щетите са незначителни, а при 5 са най-големи.
№ |
Информационен актив |
Заплахи/нежелани събития |
Приложени мерки за защита |
Оценка на въздействието (от 1 до 5) |
Оценка на вероятността (от 1 до 5) |
Оценка на риска |
Приоритет на риска (от 1 до 3) |
Планирани мерки за смекчаване на риска (за приоритети т. 2 и т. 3) |
Необходими ресурси |
Отговорник за прилагане на планираните мерки |
Срок за прилагане на планираните мерки |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Оценка на вероятността
Определя се вероятността за възникване на дадена заплаха, като се вземат предвид предприетите вече мерки. Колкото повече са предприетите защитни мерки, толкова по-ниска е вероятността от възникване на заплахите. При оценка на вероятността се вземат предвид следните фактори:
Ø За реализиране на предприетите заплахи: ниво на необходимите умения, леснота на достъпа, стимул и необходим ресурс;
Ø За реализиране на случайни заплахи: година на производство на хардуера и софтуера, ниво на поддръжката им, квалификация на поддържащия персонал, ресорно обезпечаване на експлоатационните процеси, контрол върху тях и др.
В риск-регистър за всяка заплаха се нанася оценката за нейното въздействие. За оценката на въздействието се използва петстепенна скала от 1 до 5 и като се има предвид определен период, например една година:
1 - вероятността от реализирането на заплахата е под 10%;
2 – вероятността от реализиране на плахите е от 10% до 30%;
3 - вероятността от реализиране на плахите е от 30% до 50%;
4 - вероятността от реализиране на плахите е от 50% до 70%;
5 - вероятността от реализиране на плахите е над 70%;
5. Оценка на риска
За получаване на оценка на риска се използва следната формула:
(Оценка на въздействието х Оценка на вероятност) = Оценка на риска
6. Приоритизация на рисковете.
С цел прилагане на пропорционални за заплахите механизми за защита се прави приоритизация на рисковете на база на тяхната оценка и следните прагове:
Приоритет на риска |
Оценка на риска |
1 |
от 17 до 25 |
2 |
от 8 до 17 |
3 |
от 1 до 8 |
Приема се, че за рискове с приоритет 3 не се изисква предприемане на допълнителни мерки за смекчаване на заплахите, които ги пораждат.
За рисковете с приоритет 2 се прави анализ на възможните мерки, които биха могли да се предприемат за смекчаването им, и се преценява дали разходът на ресурси за прилагането им е пропорционален на щетите от реализиране на заплахата. В случай, че щетите са повече от разходите, се определя отговорно лице и срок за прилагане на тези мерки.
За всички рискове с приоритет 1 се определят отговорни лица, планират се мерки, които биха намалили риска с реализиране на конкретната заплаха, и се определят срокове за прилагането им.
II. ПОСЛЕДВАЩИ ДЕЙСТВИЯ
Отговорните лица за съответните рискове организират прилагането на планираните мерки за защита и наблюдават инцидентите и щетите, свързани с тях. При необходимост инициират нов анализ и оценка на риска за тази заплаха.
Ръководството на администрацията организира периодично, но не по-малко от веднъж в годината, анализ и оценка на риска, както и при всяко изменение в информационната и/или комуникационната инфраструктура, промяна на административната структура и функциите.
III. ВЕРОЯТНИ ЗАПЛАХИ
Ø влошаване на средствата за съхранение;
Ø грешка при техническото обслужване;
Ø електромагнитна радиация;
Ø зловреден програмен код;
Ø злоупотреба с ресурси;
Ø използване на неразрешени програми и данни;
Ø кражба;
Ø маскиране на потребителска идентификация (нелегално проникване);
Ø неоторизиран достъп до средствата за съхранение;
Ø неправилна (погрешна) маршрутизация/пренасочване на съобщения;
Ø отричане (доказуемост);
Ø повреда на комуникационното обслужване и услугите;
Ø подслушване;
Ø пожар, наводнение;
Ø потребителска грешка;
Ø администраторска грешка;
Ø прекъсване/повреда на захранването (електричество и климатизация);
Ø претоварване на трафика;
Ø природни бедствия;
Ø кибератака;
Ø софтуерни проблеми;
Ø техническа повреда (мрежа, системен хардуер).
- Детайли
- Написано от: Яна Радева, Секретар на Община
Раздел I ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. Настоящата Политика има за цел осигуряването на мрежова и информационна сигурност в Община Вълчи дол.
Чл. 2. Мрежовата и информационна сигурност се осигурява чрез мерки, пропорционални на рисковете за постигането на основните цели:
1. организационни мерки;
2. технологични мерки;
3. технически мерки;
Чл. 3. Мерките, които Община Вълчи дол прилага във връзка с осигуряването на мрежова и информационна сигурност, са насочени към запазване на достъпността, интегритета (цялост и наличност) и конфиденциалността на информацията по време на целия й жизнен цикъл, включващ създаването, обработването, съхранението, пренасянето и унищожението и чрез информационните и комуникационните системи на общината.
Чл. 4. (1) В Община Вълчи дол за мрежовата и информационната сигурност отговарят определени служители от дирекция „Административно-правно и информационно обслужване”, чиито функции са регламентирани в Устройствения правилник на Общинска администрация – Вълчи дол.
Чл. 5. Настоящата Политика се преразглежда редовно, но не по-рядко от веднъж годишно, и при необходимост се актуализира.
Чл. 6. Служителите имат право да обменят компютърна информация посредством вътрешна компютърна мрежа само във връзка с изпълнение на служебните си задължения и само със служителите, с които имат преки служебни взаимоотношения.
Чл. 7. На служителите на община Вълчи дол е строго забранено да използват мобилни компютърни средства на места, където може да възникне риск за средството и информацията в него. Потребителите на мобилни компютърни средства и мобилни телефони отговарят за защитата им от кражба и не ги оставят без наблюдение.
Чл. 8. При извършване на работа от разстояние служителите на Общината спазват всички изисквания за осигуряване защитата на данните, в т.ч. лични данни на трети лица и/или по класификацията на информацията.
Чл. 9. Криптографските механизми, които се използват от Община Вълчи дол, са съобразени с уязвимостта на информацията към заплахи за нейните конфиденциалност и интегритет и с нормативните и регулаторните изисквания към нейното създаване, съхраняване и пренасяне.
Чл. 10. (1) Всеки служител на Община Вълчи дол има точно определени права на достъп и използва уникален потребителски профил за вход в системата и достъп до данните, за които е оторизиран, така че да може да бъде идентифициран. Не е разрешено използването на групови профили.
(2) Предоставянето на достъп става по дефиниран вътрешен ред, като се задават определени права на достъп до конкретни информационни ресурси, според заеманата длъжност и функция. Не се задава и не се осигурява достъп на неоторизирани лица.
Чл. 11. При разработването на нови информационни и комуникационни системи от община Вълчи дол се спазват всички изисквания на Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност така, че те да представляват компоненти с възможност за интеграция в единна потребителска среда.
Чл. 12. (1) С цел да се намалят загубите от инциденти чрез намаляване на времето за реагиране и разрешаването им, както и за намаляване на вероятността от възникване на инциденти, породени от човешки грешки, община Вълчи дол поддържа следната документация:
1. oпис на информационните активи - поддържа се актуален в регистъра на информационните ресурси на ДАЕУ служител на Общината с достъп до Регистъра.
2. физическа схема на свързаност;
3. документация на структурната кабелна система и логическа схема на информационните потоци;
4. инструкции/вътрешни правила за всяка дейност, свързана с администрирането, експлоатацията и поддръжката на хардуер и софтуер;
5. вътрешни правила за служителите, указващи правата и задълженията им като потребители на услугите, предоставяни чрез информационните и комуникационните системи, като използване на персонални компютри, достъп до ресурсите на корпоративната мрежа, генериране и съхранение на паролите, достъп до интернет, работа с електронна поща, системи за документооборот и други вътрешноведомствени системи, принтиране, факс, използване на сменяеми носители на информация в електронен вид, използване на преносими записващи устройства и т. н.
(2) Документацията по ал. 1 е:
1. еднозначно идентифицирана като заглавие, версия, дата, автор, номер и/или др.;
2. поддържана в актуално състояние, като се преразглежда и при необходимост се обновява поне веднъж годишно;
3. одобрена от Кмета на Общината или от упълномощено от него лице;
4. класифициранa по смисъла на чл. 6 от Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност;
5. достъпна само до тези лица, които е необходимо да я ползват при изпълнение на служебните си задължения.
(3) Община Вълчи дол поддържа информация, доказваща по неоспорим начин изпълнението на изискванията на Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност. Същата се поддържа в актуално състояние и е достъпна само за:
а) тези лица, които е необходимо да я ползват при изпълнение на служебните си задължения по силата на трудови, служебни или договорни отношения;
б) представители на съответните национални компетентни органи, съгласно чл. 16, ал. 5 от Закона за киберсигурност;
в) други организации, оправомощени с нормативен акт или договорни отношения.
Чл. 13. (1) При установяване на взаимоотношения с доставчици на стоки и услуги, които са "трети страни", Община Вълчи дол договаря изисквания за мрежова и информационна сигурност, включително:
1. за сигурност на информацията, свързана с достъпа на представители на трети страни до информация и активите на общината;
2. за доказване, че третата страна също прилага адекватни мерки за мрежова и информационна сигурност, включително клаузи за доказването на прилагането на тези мерки чрез документи и/или провеждане на одити;
3. за прозрачност на веригата на доставките; третата страна трябва да е способна да докаже произхода на предлагания ресурс/услуга и неговата сигурност;
4. последици при неспазване на изискванията за сигурност на информацията;
5. отговорност при неспазване на договорените срокове, количество и/или качество на услугата, което може да създаде риск за постигане на целите на мрежовата и информационната сигурност;
6. за взаимодействие в случай на възникване на инцидент, който най-малко включва: контактни точки, начин за докладване, време за реакция, време за възстановяване на работата, условия за затваряне на инцидент.
(2) Община Вълчи дол определя служител или служители, отговарящи за спазване на изискванията по ал. 1 и параметрите на нивото на обслужване.
(3) Общината изготвя план за действие в случай на неспазване на уговорените дейности и клаузи с третата страна.
Чл. 14. С цел повишаване на квалификацията на служителите и на осведомеността им по отношение на мрежовата и информационната сигурност, настоящата Политика е сведена до знанието им.
Чл. 15. Потребителите на информационни системи в община Вълчи дол са задължени с отговорни действия да гарантират ефективното и ефикасно използване на системите.
Чл. 16. (1) Общината извършва анализ и оценка на риска за мрежовата и информационната сигурност регулярно, но не по-рядко от веднъж годишно, или когато се налагат съществени изменения в целите, вътрешните и външните условия на работа, информационната и комуникационната инфраструктура, дейностите или процесите, влизащи в обхвата на Наредбата за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност.
(2) Анализът и оценката на риска са документиран процес по смисъла на чл. 5, ал. 1, т. 6 от Наредбата. В него са регламентирани нивата на неприемливия риск и отговорностите на лицата, участващи в отделните етапи на процеса.
(3) Анализът и оценката на риска се извършват по методика, гарантираща съизмерими, относително обективни и повтарящи се резултати. Методиката се одобрява от кмета на община Вълчи дол и е достъпна за лицата, на които е възложено да участват в процеса. Може да се прилага препоръчителна методика, съгласно приложение № 3 от Наредбата.
(4) На основание на анализа и оценката на риска Община Вълчи дол изготвя план за намаляване на неприемливите рискове, който включва минимум:
1. подходящи и пропорционални мерки за смекчаване на неприемливите рискове;
2. необходими ресурси за изпълнение на тези мерки;
3. срок за прилагане на мерките;
4. отговорни лица.
Раздел II
АНАЛИЗ И ОЦЕНКА НА РИСКА ЗА СИГУРНОСТТА НА ИНФОРМАЦИОННИТЕ И КОМУНИКАЦИОННИТЕ СИСТЕМИ
Чл. 17. Управлението на риска за сигурността на информационните и комуникационните системи е част от политиката за управлението на мрежовата и информационната сигурност в община Вълчи дол. По своята същност управлението на риска представлява съвкупност от процеси за идентифициране на потенциалните заплахи към носителите на информация и активите, участващи в предоставянето на електронни услуги, анализ и оценка на рисковете, породени от тези заплахи.
Чл. 18. Основните понятия, част от процеса по управление на риска са както следва:
1. конфиденциалност – свойство на информацията да не е предоставена или разкрита на неоторизирани лица (т. 2.12 ISO/IEC 27000).
2. интегритет – качество на информацията за точност и пълнота (т. 2.40 ISO/IEC 27000).
3. наличност на информация – качество да бъде достъпна и използваема при поискване от оторизирано лице (т. 2.9 ISO/IEC 27000).
Чл. 19. Цел на процеса за управление на риска е общината да минимизира загубите от потенциални нежелани събития, настъпили в резултат от реализиране на заплахи към сигурността на мрежите и информационните системи, които биха засегнали
конфиденциалността, интегритета и достъпността на информацията, създавана, обработвана, предавана и унищожавана чрез тях в общината.
Чл. 20. Методиката за управление на риска има за цел да даде общ подход при анализа и оценката на риска за сигурността на информационните и комуникационните системи, предоставяни от Общината, с цел получаване на съизмерими, относително обективни и повтарящи се резултати чрез:
1. регламентиране на дейностите и тяхната последователност при анализа и оценката на риска за електронните услуги;
2. определяне на критериите;
3. определяне на приоритетите на риска.
Чл. 21. Анализът и оценката на риска са част от процеса за управлението му в община Вълчи дол и се обосновават на познаване на всички компоненти, имащи отношение към целите.
Чл. 22. За целите на управлението на сигурността на мрежите и информационните системи е необходимо да се:
1. познават всички обекти и субекти, които участват пряко или косвено в дейностите, попадащи в обхвата на Наредбата (информационни и комуникационни системи с прилежащия им хардуер, софтуер и документация; поддържащите ги системи (електрозахранващи, климатизиращи и др.); оперативни процеси/ дейности; служители и външни организации), наричани за краткост "информационни активи";
2. идентифицират и анализират всички потенциални нежелани събития с тях, наричани за краткост "заплахи", които биха довели до загуба на конфиденциалност, интегритет и достъпност на електронните услуги и/или информацията в тях;
3. оценява вероятността от настъпване на тези събития, като се вземат предвид слабостите (уязвимости) на информационните активи и мерките, които са предприети за справяне с тях;
4. оценява въздействието (загуби на ресурси, време, хора и пари), неспазване на нормативни и регулаторни изисквания, накърняване на имидж, неизпълнение на стратегически и оперативни цели и др.) от евентуално настъпване на тези нежелани събития въпреки предприетите мерки;
5. оценява рискът за сигурността;
6. набелязват мерки за смекчаване на рисковете с висок приоритет.
Чл. 23. При анализ и оценка на риска общината използва регистър на рисковете (риск-регистър).
Чл. 24. В риск-регистъра се нанасят всички информационни активи, имащи отношение към обхвата на Наредбата:
1. информационни системи;
2. хардуерни устройства, с които са реализирани информационните системи;
3. софтуери, с които са реализирани информационните системи;
4. бази данни, включително лични данни по смисъла на GDPR;
5. записи за събитията (логове, журнали) на информационните системи;
6. документация на информационните системи (експлоатационна и потребителска);
7. комуникационни системи;
8. хардуерни устройства, с които са реализирани комуникационните системи;
9. фърмуерът на тези устройства;
10. софтуери на комуникационните системи;
11. записи за събитията (логове, журнали);
12. документация (експлоатационна и потребителска);
13. поддържащи системи (електрозахранващи, климатични);
14. системи за контрол на физическия достъп и на околната среда;
15. процеси/дейности, свързани с управлението, експлоатацията и поддръжката на
информационните и комуникационните системи;
16. документация на тези процеси и дейности;
17. служители, имащи отговорности към управлението, експлоатацията и поддръжката на информационните и комуникационните системи;
18. външни организации, имащи отношение към управлението, експлоатацията и поддръжката на информационните и комуникационните системи;
Чл. 25. (1) За всеки от информационните активи в риск-регистъра на Общината се нанасят заплахите/нежеланите събития, които биха довели до нарушаване на конфиденциалността, интегритета и достъпността на информацията.
(2) Общината отчита всички потенциални заплахи, произтичащи вътре или извън администрацията, настъпили случайно или преднамерено, като се има предвид уязвимостта на информационния актив към съответната заплаха.
Чл. 26. В риск-регистъра на общината за всяка заплаха се вписва какви мерки са предприети срещу нея.
Чл. 27. В риск-регистъра за всяка заплаха се вписва оценката за нейното въздействие – щетите (материални и нематериални), които може да причини, ако се реализира. За оценка на въздействието се използва петстепенна скала от 1 до 5, като при 1 щетите са незначителни, а при 5 са най-големи.
Чл. 28 (1) Определя се вероятността за възникване на дадена заплаха, като се вземат предвид предприетите вече мерки. Колкото повече са предприетите защитни мерки, толкова по-ниска е вероятността от възникване на заплахата. При оценка на вероятността се вземат предвид следните фактори:
1. за реализиране на преднамерени заплахи: ниво на необходимите умения, леснота на достъпа, стимул и необходим ресурс;
2. за реализиране на случайни заплахи: година на производство на хардуера и софтуера, ниво на поддръжката им, квалификация на поддържащия персонал, ресорно обезпечаване на експлоатационните процеси, контрол върху тях и др.
(2) В риск-регистъра за всяка заплаха се нанася оценката за нейното въздействие.
Чл. 29. За оценка на въздействието се използва петстепенна скала от 1 до 5 и като се има предвид определен период, например една година:
1. вероятността от реализирането на заплахата е под 10 %;
2. вероятността от реализиране на заплахата е от 10 % до 30 %;
3. вероятността от реализиране на заплахата е от 30 % до 50 %;
4. вероятността от реализиране на заплахата е от 50 % до 70 %;
5. вероятността от реализиране на заплахата е над 70 %.
Чл. 30. За получаване на оценката на риска в Общината се използва следната формула:
(Оценка на въздействие х Оценка на вероятност) = Оценка на риска
Чл. 31. С цел прилагане на пропорционални на заплахите механизми за защита в общината се прави приоритизация на рисковете на база на тяхната оценка и праговете, заложени в Наредбата.
Чл. 32. (1) Приема се, че за рискове с приоритет 3 по смисъла на Наредбата не се изисква предприемане на допълнителни мерки за смекчаване на заплахите, които ги пораждат.
(2) За рисковете с приоритет 2 по смисъла на Наредбата се прави анализ на възможните мерки, които биха могли да се предприемат за смекчаването им, и се преценява дали разходът на ресурси за прилагането им е пропорционален на щетите от реализиране на заплахата. В случай че щетите са повече от разходите, се определят отговорно лице и срок за прилагане на тези мерки.
(3) За всички рискове с приоритет 1 отговаря директора на дирекция
„Административно-правно и информационно обслужване”. С компетентните служители от дирекцията се планират мерки, които биха намалили риска от реализиране на конкретната заплаха, и се определят срокове за прилагането им.
Чл. 33. (1) Отговорните лица за съответните рискове организират прилагането на планираните мерки за защита и наблюдават инцидентите и щетите, свързани с тях. При необходимост инициират нов анализ и оценка на риска за тази заплаха.
(2) Кметът на Общината организира периодично, но не по-малко от веднъж в годината, анализ и оценка на риска, както и при всяко изменение в информационната и/или комуникационната инфраструктура промяна на административната структура и функциите.
Раздел III ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§ 1. Настоящата Политика е разработена на основание чл. 4, ал. 1-3 от „Наредба за минималните изисквания за мрежова и информационна сигурност“.
§ 2. Ръководителите на структурни звена, служителите в общинска администрация, кметовете на кметства и кметските наместници и всички длъжностни лица, на които е предоставен достъп до информационните масиви на Община Вълчи дол, са длъжни да познават и спазват разпоредбите н на настоящата Политика.
§ 3. Контролът по спазване на приетата Политика се осъществява от Секретаря на Община Вълчи дол или определеното със заповед на Кмета отговорно лице за гарантиране на мрежовата и информационната сигурност на използваните информационни системи в Община Вълчи дол.
§ 4. Настоящата Политика влиза в сила от датата на нейното утвърждаване със Заповед ______________/_______________ г. на Кмета на Община Вълчи дол.
- Детайли
- Написано от: Яна Радева, Секретар на Община
Настоящите правила за работа на дисциплинарния съвет при Общинска администрация Вълчи дол се създават на основание чл. 95, ал. 2 от Закона за държавния служител.
1. Структура на дисциплинарния съвет
Чл. 1. Дисциплинарния съвет при Общинска администрация Вълчи дол се състои от Председател, Заместник председател, член и двама резервни членове, които са държавни служители. Най-малко един от редовните членове на дисциплинарния съвет трябва да е с юридическо образование, освен в случаите, когато в администрацията няма държавен служител с такова образование.
Чл. 2. Дисциплинарният съвет се назначава от органа по назначаването за срок от три години, като членовете му са несменяеми за времето на своя мандат, освен ако бъдат освободени от съвета по тяхно искане, бъдат дисциплинарно наказани или бъде прекратено служебното им правоотношение. В заповедта за назначаването се определят председателят и заместник-председателят, както и правилата за работа на съвета.
Чл. 3. Дисциплинарният съвет разглежда дисциплинарните дела в състав от всички редовни членове на съвета. При отсъствие на редовен член, както и в случаите, когато срещу него е образувано дисциплинарно дело, органът по назначаването определя кой от резервните членове трябва да го замести.
II. Процедура пред дисциплинарния съвет
Чл. 4. Дисциплинарният съвет се свиква от председателя, а при негово отсъствие от заместник председателя, на основание издадена заповед от органа по назначаване за образуване на дисциплинарно производство срещу даден служител.
Чл. 5. Председателят на дисциплинарния съвет свиква заседание в срок, определен в заповедта на органа по назначаване.
Чл. 6. (1) Производството по разглеждане на дисциплинарното дело продължава в срок, не по-дълъг от 14 (четиринадесет) дни, считано от датата на първото заседание на съвета, освен ако в заповедта за образуване на дисциплинарното производство, органът по назначаване не е определил друго.
(2) По решение на дисциплинарния съвет, при наличие на обективни обстоятелства, срокът за произнасяне може да бъде удължен до 7 (седем) дни, като за целта, ако не може да бъде спазен указаният от органа по назначаването срок, се иска удължаване на срока за произнасяне.
Чл. 7. Дисциплинарният съвет изяснява фактите и обстоятелствата по извършеното нарушение, както и изслушва устните, разглежда писмените обяснения дадени от съответния служител и обсъжда представените от него доказателства.
Чл. 8. Дисциплинарният съвет може по своя инициатива да събере допълнителни данни и да изслуша свидетели за получаване на по-пълна информация относно извършеното нарушение.
Чл. 9. Дисциплинарният съвет се произнася с решение. Решенията се вземат с мнозинство от две трети от състава си. Решението съдържа становище относно наличието на основание за дисциплинарна отговорност, както и относно вида и размера на съответното на извършеното нарушение дисциплинарно наказание.
Чл. 10. Решението на дисциплинарния съвет се представя, заедно с цялата преписка по делото, на дисциплинарно наказващия орган в 7-дневен срок от приемане на решението, освен ако в заповедта за образуване на дисциплинарно производство, органът по назначаване не е определил друго.
ЗАКЛЮЧИТЕЛНИ РАЗПОРЕДБИ
§1. Настоящите правила подлежат на периодичен преглед и актуализиране при възникнала необходимост.
§2. За неуредени в тези правила въпроси се прилагат разпоредбите на Закона за държавния служител.
§3. Правилата могат да се допълват и изменят със заповед на Кмета на община Вълчи дол.
§4. Настоящите правила влизат в сила от деня на утвърждаването им със Заповед № 24-690/19.06.2024 на Кмета на община Вълчи дол.
- Детайли
- Написано от: Яна Радева, Секретар на Община
I. ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ
Чл. 1. С Вътрешните правила се определят условията и редът за осигуряване на работещите/служителите с безплатно работно облекло.
Чл.2. Работодателят осигурява на работниците/служителите подходящо безплатно работно облекло в съответствие със спецификата на извършваната дейност и на работното място.
Чл. 3. /1/ Право на безплатно работно облекло имат всички работещи/служители назначени по трудови и приравнени към трудовите правоотношения в общинска администрация и дейностите на бюджетна издръжка в община Вълчи дол, в т.ч. и работници/служители назначени по ПМС 66 .
/2/ Назначените работници/служители на непълно работно време (по-малко от 8 часа дневно) получават безплатно работно облекло, в размер пропорционално на утвърдения за длъжността размер (пропорционално на отработеното време).
Чл. 4. Компенсация в пари за неизползвано или несвоевременно предоставено безплатно работно облекло не се допуска.
Чл. 5. При наличие на бюджетни средства Кмета на общината издава заповед, с която се разпорежда да се предостави работно/представително облекло.
II. ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА РАБОТОДАТЕЛЯ
Чл. 6. С тези Вътрешни правила се определят:
/1/ Длъжностите и професиите, вида и срока на износване на безплатно работно облекло – съгласно Приложение 1 и Приложение 2 към настоящите Вътрешни правила.
/2/ Ежегодно със заповед на Кмета, след Решение на Общинския съвет за приемане на Бюджета на Община Вълчи дол се определя стойността и длъжностите, които следва да имат право да получат безплатно работно облекло.
Чл. 7. Средствата за безплатно работно облекло са за сметка на издръжката на общинската администрация и дейностите на бюджетна издръжка в община Вълчи дол.
Чл. 8. Срокът за износване започва да тече от деня, в който то се зачислява на работника/служителя. При отсъствие на работника/служителя за период повече от 3 месеца, работодателя, може да удължи срока на износване на облеклото (примерно ползване на отпуск за бременност, раждане и отглеждане на малко дете).
Чл. 9. Безплатно работно облекло се предоставя на работника/служителя в готов вид.
Чл. 10. Облеклото се предоставя на работника/служителя за индивидуално ползване.
Чл. 11. Допуска се снабдяване с работно облекло да се върши от работниците/служителите, след представяне на фактура и касова бележка за извършения разход до утвърдения размер, като има свобода при избора на вида и количеството работно облекло.
IIi. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА РАБОТНИЦИТЕ/СЛУЖИТЕЛИТЕ
Чл. 12. Работникът/служителят от общинска администрация има право на избор на безплатно облекло по вида и количеството от посочените в Приложение 1 към чл. 6, цвят и размер.
Чл. 13. Работникът/служителят е длъжен да опазва безплатното облекло като имущество на работодателя.
Чл. 14. Работното облекло се съхранява от работника/служителя.
Чл. 15. Работното облекло се почиства от работника/служителя.
Чл. 16. /1/ Работникът/служителят не възстановява средствата за безплатно работно облекло при следните случаи:
(1) след изтичане на определения срок на износване;
(2) при смъртен случай;
(3) при пенсиониране;
(4) при изтичане на мандата на Кмета на общината, кметовете на населените места и зам. Кметовете в Общината.
/2/ При напускане работникът/служителят не възстановява работното облекло, а за останалата неизносена част на облеклото се възстановява съответната сума в касата на общината.
IV. ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА РАБОТНИЦИТЕ/СЛУЖИТЕЛИТЕ
§ 1. Тези Вътрешни правила се изготвят на основание чл. 296 от Кодекса на труда и чл. 6 от Наредба за безплатното работно и униформено облекло.
§ 2. Изпълнението на Вътрешните правила се възлага на Директор на дирекция „ФСДБ“, Финансовия контрольор и Секретаря на Общината и влиза в сила от датата на заповедта на Кмета на общината за предоставяне на безплатно работно облекло.
§ 3. Настоящите правила не се прилагат в случаите, при които осигуряването на безплатно облекло е уредено със закон или с друг нормативен акт.
§ 4. Настоящите вътрешни правила са утвърдени със Заповед №24-671/14.06.2024г.
- Детайли
- Написано от: Яна Радева, Секретар на Община
Глава Първа: Общи положения
Чл.1. (1). С настоящите вътрешни правила се регламентира реда за предоставянето, използването, съхранението и унищожаването на официални печати на Община Вълчи дол, използвани при изпълнение на дейността ù като орган на местното самоуправление и местната администрация.
(2). Общите положения в тях се прилагат и при печатите, използвани от кметствата на територията на Община Вълчи дол, доколкото със специални разпоредби на настоящите правила не е посочено друго.
Чл.2. (1). Кмета на общината със своя заповед нарежда създаването и изработването на официален печат на Община Вълчи дол съобразно възникнала необходимост за осъществяване на оперативната дейност на общинска администрация.
(2). Използването на новоизработен печат се утвърждава с изрична заповед на кмета на общината, като същият може да се използва след деня на утвърждаването му.
(3). До предоставянето на новоизработения печат на служител, същият се съхранява при секретаря на общината, като последният може да го използва само със изричното разрешение на кмета на общината.
Чл.3. (1). Може да се изработят и утвърдят за използване няколко идентични официални печата с едно и също съдържание.
(2). В тези случаи под официалния текст на всеки един задължително се изписва поредния номер на печата с числа, като по този начин се осъществява индивидуализиране на всеки един от печатите.
Чл.4. (1). Създава се и се поддържа регистър на официалните печати на Община Вълчи дол.
(2). За правилното му водене и съхранение отговаря секретаря на общината.
(3). В него задължително се вписват всички утвърдени по реда на чл.2 официални печати на Община Вълчи дол, като задължително се поставя мастилен отпечатък от тях.
(4). В регистъра срещу всеки печат се вписва длъжностното лице, което осъществява използването и съхранението на съответния печат, както и заповедта, въз основа на която е оправомощен. При прекратяване на служебното му правоотношение или прекратяване на правомощията по използването и съхранението на печата, актът за прекратяване също се вписва.
(5). За всяко кметство се съставя отделен регистър по преходните алинеи.
Глава Втора Предоставяне и използване на печати
Чл.5. (1). Предоставянето и използването на печат се осъществява с изрична заповед на кмета на общината, с която се определя поименно оправомощеното лице (служител), на което се предоставя печата, както и целта и осъществяването на функциите, при които може да се използва той.
(2). Заповедта се връчва лично срещу подпис на служителя, като екземпляр от същата се съхранява в служебното му досие.
(3). Служителят има право да използва печата при изпълнение на служебните му задължения в съответствие с правата, предоставени му за използване в заповедта по ал.1. Използването на печата извън определените му правомощия е забранено.
(4). Кмета на кметство може със своя заповед да предоставя официален печат на кметството на служители в кметството за осъществяване на дейността на кметството. Предоставянето се осъществява по реда на преходните алинеи.
Чл.6. (1). Първоначалното предоставяне на печата се осъществява от секретаря на общината на определения в заповедта по чл.5 служител с приемо-предавателен протокол съобразно Приложение №1, в който задължително се поставя мастилен отпечатък от печата.
(2). Протоколът се съхранява в едно с регистъра на печатите по чл.4
(3). Ако печатът има дефекти или наранявания, същите се отразяват в протокола по ал.1 Чл.7. (1). Преди подпечатване на документите, служителят, полагащ печата е длъжен да извърши проверка на автентичността на подписа, поставен върху документа.
(2). При съмнение за автентичността на подписа, служителят, съхраняващ печата, е длъжен да изиска устно потвърждение от ръководния кадър или служителят, чието име е записано при подписа. Ако не получи потвърждение, не полага печат и сигнализира секретаря на общината за наличието на несъответствието.
(3). Забранява се подпечатване на документ без подпис.
(4). Не се подпечатват документи, подписани от заместници на ръководни кадри в общината, освен в случаите на отсъствие на титуляра и при издадена заповед за заместване.
(5). Всички екземпляри, оформени на хартиен носител, включително оставащите за съхранение, се подпечатват.
Чл.8. (1). Забранено е изнасянето на печатите извън структурните звена в общинска администрация, в които те се използват и съхраняват, както и предоставянето им за ползване на други лица, освен отразените в регистъра.
(2). Изключения по ал.1 се допускат само със изрична заповед на кмета на общината, в която е отразена причината, налагаща изнасянето, служителят на когото се предоставя печата и срокът, в който той трябва да бъде върнат. Контролът по изпълнението ù се осъществяват от секретаря на общината.
(3). При получаването на печата по ал.2 и връщането му от съответния служител се съставя протокол, съобразно Приложение №2 и Приложение №3 от настоящите вътрешни правила, в който задължително се поставя мастилен отпечатък от печата.
Чл.9. (1). При установяване на липса на печат, лицето, на което той е предоставен, незабавно уведомява секретаря на общината, като представя писмени обяснения за липсата му.
(2). Секретаря на общината уведомява кмета на общината за констатираната липса и представените писмени обяснения на служителя не по-късно от 24 часа от установяване на липсата.
(3). Кмета на общината със заповед преустановява използването на печата до изясняване на причините за липсата му и/или намирането му. Заповедта се съобщава на всички заинтересовани лица.
(4). При наличие на съмнения за извършено престъпления или съмнения за престъпление, което би могло да се извърши с липсващия печат, незабавно с уведомяват органите на МВР и прокуратурата.
(5). Служителят, допуснал загубването на официален печат на Община Вълчи дол, носи административно-наказателна и дисциплинарна отговорност при доказване на вина от страна на кмета на Община Вълчи дол. Тя се осъществява по реда на Закона за административните нарушения и наказания, Закона за държавния служител и Кодекса на труда.
Глава Трета Преустановяване ползването на печати и предаването им.
Чл.10. (1). При прекратяване на трудово и служебното правоотношение на служител, на когото е предоставен печат за използване, същият издава предоставения му печат на секретаря на общината, за което се съставя приемо-предавателен протокол съобразно Приложение № 1.
(2). Ако печатът има дефекти или наранявания, същите се отразяват в протокола по ал.1. Чл.11. (1). При временно неосъществяване на служебните правоотношения (отпуск, болест и др.) за повече от 1 месец, се прилагат разпоредбите на чл.10.
(2). При временно неосъществяване на служебните правоотношения (отпуск, болест и др.) за помалко от 1 месец, не е нужно печатът да се предава. Заместващия служител съобразно заповедта за заместване използва печата съобразно вменените правомощия на заместващата длъжност в качеството му на заместник.
(3). Ако заместника по ал.2 установи дефекти или наранявания по печата, използван в дейността му по заместване, незабавно уведомява секретаря на общината за тях, като се съставя протокол за констатираните дефекти или наранявания.
Чл.12. (1). При прекратяване на правомощията на кмета на общината, официалният печат на Община Вълчи дол с клеймо „кмет” се предоставя на лицето, оправомощено да изпълнява функциите на временно изпълняващ длъжността. Ако такъв все още не е определен, печатът се предава на секретаря на общината за съхранение с приемо-предавателен протокол съобразно Приложение № 1.
(2). Процедурата по ал.1 се прилага и в хипотезата на чл.42, ал.8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация.
(3). Незабавно след полагане на клетва и встъпване в длъжност на новоизбрания кмет, официалният печат на Община Вълчи дол с клеймо „кмет” му се предоставя от секретаря на общината с приемо-предавателен протокол съобразно Приложение №1.
(4). Процедурата по ал.3 с прилага и при избирането на временно изпълняващ длъжността кмет на община.
(5). Процедурите по преходните алинеи се прилагат при печатите на кметовете на кметства на територията на общината.
Глава Четвърта Архивиране и унищожаване на печати
Чл.13. (1). Кмета на общината може със своя заповед да преустанови временно или за постоянно използването на официален печат на Община Вълчи дол.
(2). Този печат се архивира, за което се съставя протокол от секретаря на общината и се съхранява за срок от 10 години в учрежденския архив на Община Вълчи дол.
(3). След изтичането на срока по ал.2 печатът се унищожава по реда на чл.14
Чл.14. (1). Печати, които са архивирани по реда на чл.13 или е отпаднала необходимостта от използването и съхранението им, се унищожават въз основа на изрична заповед на кмета на общината.
(2). Унищожаването се извършва като се нарушава целостта на щампа на печата чрез нарязване, изгаряне или др.подобни.
(3). За извършване на действията по преходните алинеи се съставя протокол за унищожаване на печат съобразно Приложение №4 от настоящите правила, в който задължително се поставя мастилен отпечатък от печата.
(4). Протоколът по ал.3 се съставя от секретаря на общината или изрично упълномощено в заповедта за унищожаване по ал.1 лице и двама служители от общинска администрация. Чл.15. (1). Печатите на секционните избирателни комисии, които се съхраняват в чували с изборни книжа и материали (бюлетини) от проведени избори, чиито срок на съхранение е изтекъл съобразно Изборния кодекс, се унищожават след разрешение от Национална агенция „Архиви” за унищожаване на съответните изборни книжа и материали за съответните видове избори.
(2). Унищожаването се извършва по реда на чл.14.
Глава Пета Административно-наказателна отговорност
Чл.16. (1). За нарушения на тази наредба виновните длъжности лица носят административнонаказателна отговорност, освен ако извършеното от тях деяние не представлява престъпление съгласно Наказателния кодекс на Република България.
(2). Актовете за установяване на административни нарушения се съставят от секретаря на общината или от изрично упълномощено от кмета на общината длъжностно лице.
(3). Наказателните постановления се издават от кмета на общината въз основа на съставените актове.
(4). За съставянето на актовете за установяване на административни нарушения и наказателните постановления се прилагат разпоредбите на Закона за административните нарушения и наказания.
(5). Съставянето на актове за установяване на административни нарушения и наказателните постановления за нарушения по настоящите вътрешни правила, извършени от кметовете на кметства, както и служители в кметствата се съставят по реда на преходните алинеи.
(6). Освен отговорност по ал.1, виновните длъжностни лица носят и дисциплинарна отговорност за нарушения на настоящите вътрешни правила.
Чл.17. (1). За нарушение на разпоредбите на чл.5, ал.3, виновното длъжностно лице се наказва с глоба в размер от 50 до 200 лв.
(2). За нарушение на разпоредбите на чл.7, виновното длъжностно лице се наказва с глоба в размер от 20 до 500 лв.
(3). За нарушение на разпоредбите на чл.8, ал.1 виновното длъжностно лице се наказва с глоба в размер от 100 до 500 лв.
4). За нарушение на разпоредбите на чл.9, ал.5 виновното длъжностно лице се наказва с глоба в размер от 100 до 700 лв.
(5). Размерът на наложената глоба по преходните алинеи се определя в зависимост от степента на извършеното нарушение и възникналите неблагоприятни последици от него.
Допълнителни разпоредби
§1. За официални печати на Община Вълчи дол, които се използват към момента на утвърждаването на настоящите вътрешни правила, секретарят на общината съставя регистър по чл.4 въз основа на заповед на кмета на общината, в която са описани всички печати, използвани в оперативната работа на общинска администрация Вълчи дол и служителите, които ги използват и съхраняват към настоящият момент.
Заключителни разпоредби
§1. Настоящите правила са утвърдени със Заповед №24-738/ 24.06.2024г. на кмета на Община Вълчи дол и влизат в сила от деня на издаването на заповедта.
- Детайли
- Написано от: Яна Радева, Секретар на Община